چند نرمش تقویتی برای سلامت بدن

 

لازم نیست حتماً به باشگاه بروید تا بدن خود را ورزیده کنید. تمریناتی که در ادامه معرفی خواهم کرد، توسط یکی از کارشناسان تناسب‌اندام مطرح به نام Amy Dixon پیشنهاد شده‌اند. این تمرینات تک‌تک ماهیچه‌های بدن را درگیر کرده و بدون نیاز به دستگاه‌های بدن‌سازی، چربی بدن را می‌سوزانند. همراه با توضیحات، تصاویر متحرک نیز آورده شده و به شما در درک بهتر تمرینات کمک خواهد کرد.

کرانچ دوچرخه
این حرکت باعث می‌شود بخش مرکزی بدن، داغ شود؛ زیرا به تثبیت و گردش عمقی شکم نیاز دارد. همچنین این حرکت باعث تحریک فیبرهای ماهیچه‌ای بیشتر در ماهیچه‌های راست و اریب شکم می‌شود.

کرانچ دوچرخه

کرانچ دوچرخه


حرکت چمباتمه
یکی از تمرینات بسیار طبیعی و مهم، حرکت چمباتمه است. این حرکت تمام ماهیچه‌های موجود در پایین تنه را درگیر می‌کند.

حرکت چمباتمه

حرکت چمباتمه


حرکت پروانه
برای افزایش تراکم استخوان، حرکت پروانه یکی از تمرینات برتر چندمنظوره محسوب می‌شود. این تمرین به شدت برای تقویت قلب مؤثر است.

حرکت پروانه

حرکت پروانه


حرکت بورپی
مهم‌ترین نکته در مورد این حرکت، ترکیب تمرینات قلبی و تمرینات قدرتی در یک تمرین است.

حرکت بورپی

حرکت بورپی


حرکت ضربه به نشیمنگاه
برای انجام این حرکت، بایستید و پاهای خود را به اندازه عرض باسن باز کنید. سپس در جا بدوید و سعی کنید پاهای خود را به اندازه‌ای به پشت خم کنید که پاشنه پاها به نشیمنگاهتان ضربه بزند. این حرکت عضله چهار سر به ویژه ماهیچه جلوی ران و قلب را تقویت می‌کند.

حرکت ضربه به نشیمنگاه

حرکت ضربه به نشیمنگاه


چمباتمه زدن روی یک پا
این حرکت برای تقویت زردپی‌های پشت زانو، بخش شکم و باسن بسیار مناسب است. روی یک پا بایستید و پای دیگر را همزمان با چمباتمه زدن، به سمت جلو حرکت دهید.

چمباتمه زدن روی یک پا

چمباتمه زدن روی یک پا

 


حرکت شنا
این حرکت برای تقویت سینه، کمر، بازوها و حتی شکم بسیار مؤثر است. سعی کنید شانه‌هایتان با مچ دستتان در یک خط قرار گیرد. تا آنجا که ممکن است قفسه سینه خود را به زمین نزدیک کنید.

حرکت شنا

حرکت شنا


پرش تاک
در این پرش بایستی طوری بپرید که زانوها به سینه بچسبند. این حرکت بسیار قدرتمند و جذاب است و به تقویت کل بدن از جمله قلب کمک می‌کند.

پرش تاک

پرش تاک